Amaç ve Hedeflerimiz
15 Kasım 2024

AMAÇ

HEDEF

EYLEM PLANI

İÇ ÇEVRE FAKTÖRLERİ

DIŞ ÇEVRE FAKTÖRLERİ

 

 

 

 

 

 

 

 

*Hasta hizmetlerinde hakkaniyeti, zamanlılığı sağlayarak hasta memnuniyetini en üst seviyede tutmak

 

*Teşhis tedavi ve bakım hizmetlerinin hastanın ihtiyaçlarını karşılayabilecek zaman aralığında hasta memnuniyetini sağlayacak şekilde sonuçlandırmak,

*Hastanemizde verilen randevuların muayene zaman aralığının belirlenerek verilmesini ve riayetini sağlamak

*Hastalarımızın görüş ve önerileri doğrultusunda ihtiyaçların tespit edilmesi,

 

 

 

 

 

 

Kurumsal Eylem Planı 1

*Tetkik istem ve numune kabul arasında geçen sürelerin analizini yapmak,

*Laboratuvar Hasta Sonuç verme sürelerinin analizi yapmak,

 

Kurumsal Eylem Planı 2

Hasta ve yakınlarının Hastanemizin muhtelif yerlerinde bulunan Dilek ve Öneri Kutularından yapmış olduğu bildirimler değerlendirilerek bunlara ilişkin Düzenleyici ve Önleyici faaliyetlerde bulunmak.

 

Kurumsal Eylem Planı 3

Hasta Memnuniyet Anketleri sonuçlarının analizlerinin yapılarak gerekli Düzeltici Ve Önleyici faaliyetlerde bulunmak.

 

 

 

*Hastaların önerilen tedaviyi kabul veya reddetme hakkına sahip olduğu konusunda ve hastanede bekleme süreleri hakkında bilgilendirilmesi,

*Sonuç verme sürelerinde standardizasyonu sağlamak

*Tetkik işlemlerinde öngörülen süreyi aşmayacak şekilde zamanın iyi kullanılması

*Planlanan muayene süresinde hastanın muayene ve tedavisinin tamamlanması

 

 

 

 

 

*Yataklı Tedavi Kurumları İşletme Yönetmeliği

*MHRS

 

 

 

*Çalışanlarımızın memnuniyetini yükseltmek

 

*Çalışanlarımızın görüş ve önerileri doğrultusunda ihtiyaçların tespit edilmesi

*Çalışan güvenliğinin daha etkin sağlanabilmesi.

 

 

Kurumsal Eylem Planı 1

Çalışan Memnuniyet anket sonuçlarının analizini yapmak

 

Kurumsal Eylem Planı 2

Çalışan Sağlığı ve Güvenliği birimi kapsamında Sağlık Tarama Oranlarının analizini yapmak

 

Kurumsal Eylem Planı 3

Kesici-Delici Alet Yaralanma, Kan ve Vücut Sıvıları Maruz Kalma Oranlarının analizini yapmak

Kurumsal Kalite Sistemi 4

Risk Analizi Planında tespit edilen yüksek risklere yönelik bildirimlerin değerlendirilerek bunlara ilişkin Düzenleyici ve Önleyici faaliyetlerde bulunmak.

 

 

 

*İş Sağlığı ve Güvenliği, Çalışan Hakları, Çalışan Sağlığı Birimlerinin etkin çalışmalarının sürdürülmesi.

*Sağlık çalışanlarının bağışıklama ve rutin muayeneleri,

*Güvenli çalışma alanları

 

 

*İSG Mevzuatı,

*Bölüm Risk Analizi

*Tedarikçiler

 

 

 

*Hastane Alt yapı ve Donanım Eksikliklerini Gidermek ve sürekliliğini sağlamak

 

 

*Hastane alt yapı eksikliklerini minimize edilerek kaliteli ve sürekli sağlık hizmeti sunmak.

*Hastanemizde fiziki alan yetersizliği olan Hizmet Birimlerinin yapılacak düzenlemelerle daha uygun alanlara taşınmasını sağlayarak hizmet kalitesini arttırmak,

*Engelli hastalara yönelik Bina düzenlemesini yapmak

*Hemşire Çağrı ve renkli kod kurulumu düzenini sağlamak

 

 

Kurumsal Eylem Planı1

Hastanemizde pasif durumda olan alan kalmaması, mevcut alanların rahat ve kullanışlı duruma getirilmesi.

Kurumsal Eylem Planı 2

Hastanemiz binasında gerekli görülen tamir ve tadilatlar SKS’ye uygun olarak yapılmasının sağlanması

 

 

Kurumsal Eylem Planı 3

Hastanemiz teknik altyapısına yönelik zaman içerisinde ortaya çıkan cihaz ve donanım eksiklerinin giderilmesi

 

 

 

*Alt yapı ihtiyaçlarını belirlemek,

*Uygun fiziki koşulları sağlamak için plan hazırlamak

*Her engel grubundaki kişilerin algılayabileceği şekilde yazılı, sesli ve görsel yönlendirmeler,

*Asansör, tuvalet, lavabo, müracaat bankosu v.b. gibi ortak alanların her engel grubuna hitap edecek şekilde düzenlenmesi,

*Hastane içericisinde hasta ve çalışan güvenliğinin Sağlanması

 

 

 

 

 

*Plan doğrultusunda dış hizmet alımına çıkmak,

*Firma yeterlilik değerlendirmeleri yapmak

*Erişilebilirlik izleme ve denetleme yönetmeliği ve genelgeler

 

 

 

 

 

 

 

*Çalışanlarımızın niteliklerini yükselterek hizmet kalitesini arttırmak

 

 

 

 

 

 

*Hizmet içi eğitimler, sertifikalandırma, yeteneklere göre uygun bölümde çalıştırılma,

*Hastane çalışanlarına yönelik hizmet içi eğitim faaliyetlerini düzenlemek

 

 

 

 

 

Kurumsal Eylem Planı 1

Personelin görev tanımına ve niteliklerine (sertifika, mezuniyet, deneyim) uygun yerlerde hizmet vermesinin sağlanması.

Kurumsal Eylem Planı 2

Çalışanların eğitim İhtiyaçlarının belirlenmesi ve eğitimde fırsat eşitliğinin sağlanması.

Kurumsal Eylem Planı 3

Personelin iletişim ve yönetsel yetkinliklerinin artırılmasına yönelik eğitimlerin düzenlenmesi.

Kurumsal Eylem Planı 4

Personellerin sertifikasyon programlarına katılımlarını sağlanması ve özendirilmesi.

 

 

 

 

 

 

*Bölüm bazlı eğitim gereksinimlerini belirlemek ve ihtiyaca yönelik gerçekleştirmek

 

 

 

 

 

 

 

*Gerekli konularda İl sağlık Müdürlüğünden Eğitimci talebinde bulunmak

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*Hasta Güvenliğini sağlamak

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*Hastanemizde hasta güvenliğinitehdit eden unsurları tespit ederek gerekli önlemlerin alınmasını sağlamak

 

 

 

Kurumsal Eylem Planı 1:

İlaç Hatalarının gerçekleşme oranını analiz etmek

Kurumsal Eylem Planı 2:

Düşen Hasta Oranını analiz etmek, Cerrahi Alan Enfeksiyon Hızını, Güvenli Cerrahi Alan Kontrol Listesini kullanım Oranını analiz etmek

Kurumsal Eylem Planı 3:

Tekrarlayan Röntgen Çekim Sayısını ve Mavi Kod Olay Yerine Ulaşma Sürelerini Takip Etmek

 

*İlaç güvenliği ile ilgili prosedürlere uyulması ve görsel uyarıcılar,

*Düşmelerin önlenmesi için koruyucu önlemlerin alınması (koridor tutunma barları)

*Cerrahi güvenliğin sağlanması için taraf işaretlemesi ve güvenli cerrahi prosedürünün uygulanması,

*Enfeksiyonların önlenmesi için gerekli koşulların sağlanması ve ilgili prosedürlerin işlevselliği,

*Uygun tanı, tedavi ve bakım konusunda hassasiyet

Hasta güvenliğini tehdit eden uygulamalara ilişkin alınabilecek önlemlerle ilgili tüm çalışanların üzerine düşen görevleri yerine getirmeleri

*Hasta güvenliğini tehdit eden unsurları kayıt altına alarak tekrarlanmasını önlemek

 

 

 

 

 

 

*Hasta güvenliği kültürünün oluşturulması, tüm sağlık personelinin bu sorumluluğa sahip olması, Hata sınıflandırma sistemi

 

 

*Her yönüyle güvenli bir tesis oluşturmak

 

 

*Olası afet durumlarında çalışanlarımızı ve hastalarımızı korumak, hastanemizi güvenli hale getirmek,

Hastaneye ve hastane içindeki bölümlere ulaşımı kolaylaştırmak

Tesis kaynaklı düşmeleri engellemek

 

Kurumsal Eylem Planı 1

Bina turlarında tespit edilen uygunsuzluklara yönelikdüzeltici önleyici faaliyetleri takip etmek

Kurumsal Eylem Planı 2

Düzenli periyotlarla Bina turlarının yapılmasını sağlanmak

Kurumsal Eylem Planı3

İstenmeyen Olay Bildirimlerinin analizini yapmak

Kurumsal Eylem Planı 4

İhtiyaç dahilinde hizmeti kolaylaştıracak ve daha kaliteli hizmet verilebilmesi için gerekli tüm donanımları sağlamak

 

*Güvenlik ekibi ve güvenlik kameralarıyla can ve mal güvenliğini sağlamak

*Etkili acil durum ve afet eylem planı oluşturmak

*Risk analizini revize ederek tespit edilen eksikliklerin tamamlanması

*Acil durumlarda müdahale edecek ekip ve ekipmanı sağlamak

*Hastane içindeki yönlendirme levhaları ve krokiler Alçak tavan, ıslak zemin uyarıları

*Merdiven korkuluğu, yatak kenarlığı, tutunma barları vb. yapılması ve kullanım

 

 

 

*Hizmet alımı

Diğer kurumlarla (sivil savunma, belediye, itfaiye, emniyet) protokol ve işbirliği

*Hastaneye ulaşımı kolaylaştırıcı levhalar

*Çevre ve toplum sağlığını koruyacak çalışmalar yapmak